بررسی تهدیدات کره شمالی

دسته بندی : <-PostCategory->

بسم الله الرحمن الرحیم

دستمال قرمز شعبده باز

 

نویسنده: محمود بلالی

این روزها خبر تنش میان دو کره به تیتر اول رسانه های جهان تبدیل شده است. تهدید اتمی کره شمالی، آمریکا، ژاپن و کره جنوبی را به آمادگی نظامی واداشته و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است. 

وجود چنین رویدادی آدم را به یاد بازی HomeFront و وقایع درون آن می اندازد. اما در مورد این تهدیدها و ماهیت تهاجمی کره شمالی نکات مبهمی وجود دارد که لازم است تا از زاویه دیگری به آن نگاه شود.

1- اگر کره شمالی قصد حمله دارد، چرا مدام نیت خود را اعلام کرده و برای حمله زمان تعیین می کند؟ و چرا هیچوقت به طور جدی تهدیدات خود را عملی نمی کند؟

تا آنجا که می دانیم سیاست شروع جنگ همواره وابسته به مخفی کاری و اصل غافلگیری بوده (همانند آنچه درمورد جنگ عراق با ایران و یا جنگ آمریکا با عراق و افغانستان روی داد)، حال چرا کره شمالی مدام نیت خود را فریاد می زند و هیچ کاری انجام نمی دهد، خود جای سوال دارد؟

2- به نظر شما آمریکا چه بهانه ای بهتر از این می توانست بدست آورد تا نفوذ خود را در شرق آسیا گسترش دهد و به این واسطه چین را تحت نظر بگیرد؟ چین، رقیب اصلی آمریکا در بحث اقتصادی و ابرقدرت نظامی آینده است و آمریکا از این موضوع احساس خطر می کند. به همین دلیل قصد دارد تا با ایجاد پایگاه های نظامی متعدد در اطراف این کشور، آن را تحت کنترل داشته باشد. اما در حالت عادی انتقال نیروهای نظامی آمریکایی به شرق آسیا با عکس العمل منفی چین مواجه می شد، اما با شکل گیری بحران شبه جزیره کره، و تهدید مستقیم آمریکا!! این کشور توانست به راحتی و بدون دغدغه نظامیان خود را وارد منطقه کرده و در اطراف چین پایگاه نظامی ایجاد کند. 

با این تفاسیر به نظر می رسد که موضوع تهدیدهای کره شمالی ابعاد دیگری داشته باشد که برای درک بهتر آن ها، لازم است تا این کشور را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

 

و اما حقایقی دیگر که شاید بررسی آن ها خالی از لطف نباشد:

 

کره شمالی که می شناسیم

طبق اطلاعاتی که معمولا از رسانه ها منتشر می شود، کشور کره شمالی کشوری بسیار منزوی، عقب مانده و خشونت طلب است. این کشور رابطه بسیار کمی با کشورهای دنیا دارد (تقریبا این روابط صفر است!!) و دشمن اصلی آمریکا، کره جنوبی و چین محسوب می شود. 

کره شمالی با داشتن موشک های مجهز به کلاهک هسته ای تهدیدی جدی برای دنیا محسوب می شود و همچون بشکه ای باروت درصدد انفجار است!

اکثر مردم کره شمالی نظامی هستند یا تحت قوانین سخت نظامی مدیریت می شوند. هیچ فرد خارجی حق ورود به این کشور را ندارد و درون کشور تدابیر امنیتی بسیار ویژه ای برقرار است...

 


برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب ... Management by: Mohammad reza - N | 31 / 1 / 1392برچسب:, - 6:19 PM

کاریکاتورخدمات عجیب بنیادشهید

دسته بندی : <-PostCategory->

 

 

 

20تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی براساس گزارش‌ها و شکایت‌های مردمی در خصوص عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران از این نهاد به کمیسیون اصل ۹۰ شکایت کردند


 


برچسب‌ها: <-TagName->
Management by: Mohammad reza - N | 20 / 1 / 1392برچسب:, - 7:33 PM

صلی علیک یافاطمة الزهرا

دسته بندی : <-PostCategory->
افسران - یا فاطمه الزهرا (س)
درنوکری اینجا مگذاری کم زهرا

کافی است به سنی و مسیحی چو یهودی

از چادر خاکی بخورد یک دم زهرا

 


برچسب‌ها: <-TagName->
Management by: Mohammad reza - N | 20 / 1 / 1392برچسب:, - 7:16 PM

درمانند!!!

دسته بندی : <-PostCategory->

افسران - در مانند!!

آقای همساده : آقا داغونما داغون!
کلی برای تیاتر این "فامیل دور" دیالوگ نوشتم ولی کاملا با استقبال بسیار بد مردم مواجه شد!
هه هه هه هه
از این رو کلیدواژه ها رو هم منتشر کردیم:
"این در" >> این آقو سمت راستی
درمانند (1) >> می خوان برن پاستور
در مانند (2) >> همونجا پشت در می مونن..!

هه هه هه هه

انتخاب ما فامیل دور !!! شعار انتخاباتی : هر روزتان نوروز، نوروزتان پیروز!


برچسب‌ها: <-TagName->
Management by: Mohammad reza - N | 20 / 1 / 1392برچسب:, - 6:58 PM

زندگی درفوبوس

دسته بندی : <-PostCategory->

 

 

در فاصله 9000 کیلومتری از سیاره مریخ، یکی از اقمار این سیاره با نام فوبوس قرار گرفته است. این قمر که دارای شعاعی در حدود 11 کیلومتر و جرمی معادل 1.08e16 Kg می باشد، برای نخستین بار توسط یک ستاره شناسی آمریکایی در سال 1877 شناسایی گردید.

فوبوس نامیست که در سال های آینده آن را به دفعات خواهید شنید. کمی بزرگتر از یک سیارک ، عاری از جو و جاذبه ای بسیار نزدیک به صفر می باشد. با اینحال به نظر می رسد، این قمر که بزرگترین قمر مریخ به شمار می آید ، بزودی پایگاه مرزی انسان ها و خانه دوم ما در فضا خواهد بود. اگرچه ماه به شکل قابل توجه و فریبنده ای نزدیک به سیاره ما می باشد، اما نیروی جاذبه آن بدین معناست که برای انتقال فضانوردان از آنجا به درون فضا نیازمند راکت های نسبتاً عظیمی می باشیم. این موضوی در رابطه با سیاره مریخ نیز صادق بوده و به همین شکل ، انجام ماموریت های فضایی از آنجا نیز هزینه های بسیار بالایی به همراه خواهد داشت.


برطبق برخی گزارشات رسمی، ناسا با کسری بودجه ای معادل 3 میلیارد دلار در سال برای برنامه های فضایی سفر انسان به ماه در سال 2020 روبروگشته، و همچنین دستوراتی مبنی بر لغو این برنامه از سوی اوباما ،رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا صادر شده است.

اما نگران نباشید! این بدان معنا نیست که انسان ها هیچ جایی برای رفتن در فضا نخواهند داشت.

یکی از پیشنهادات مقامات ارشد در این رابطه ارسال فضانوردان ناسا به سیارک ها ی نزدیک زمین و اقمار سیاره مریخ می باشد. به گفته پاسکال لی ، رئیس انجمن علمی مریخ در موفت فیلد کالیفرنیا : "با هزینه ای معادل یک ماموریت مریخی، انسان ها به سطح قمر مورد نظر رفته و بازخواهند گشت. اگر به انتظار بنشینید تا همه چیز آماده شود، این امر تقریباً یک دوره ده ساله به طول خواهد انجامید. فوبوس راهیست که ما را به مریخ بسیار نزدیک خواهد نمود."

 

 

با توجه به اینکه فوبوس بسیار کوچک می باشد، میدان جاذبه آن نیز بسیار ضعیف می باشد به طوری که می توان گفت با قرارگیری جسمی در مدار مریخ برابری می کند. فرود و برخاست از سطح فوبوس با کوچکترین تحریک امکانپذیر می باشد و این بدان معناست که اگرچه فاصله این قمر تا کره زمین بسیار دورتر از فاصله ماه تا زمین می باشد ، با اینحال ارسال فضاپیمایی به فوبوس بسیار ارزانتر و آسانتر از ارسال آن به کره ماه خواهد بود.

 

 

 

از سطح فوبوس، با استفاده از تلسکوپ ها و ربات های کنترل از راه دور به راحتی قادر به مطالعه و اکتشاف سطح مریخ خواهیم بود. همچنین این امرکمک بسیار بزرگی در مسافرت به مریخ و نشست بر سطح این سیاره خواهد نمود.

اما این همه ماجرا نیست! فوبوس چیزی بیش از یک نقطه فرود آسان و راحت برای ما می باشد. فوبوس خود یک راز آسمانی بزرگ به شمار می آید. به گفته لی :" به جز فوبوس، در رابطه با شکل گیری همه اجسامی که در منظومه شمسی کشف نموده ایم چیزهایی می دانیم. اما واقعاً نمی دانیم فوبوس چگونه شکل گرفته است. "

 

در 1877 ، یک اخترشناس آمریکایی از رصدخانه نیروی دریایی آمریکا در واشنگتون، بنام Asaph Hall موفق به کشف فوبوس و همچنین قمر کوچکتر مریخ به نام دیموس (Deimos) گردید. فوبوس صخره ای با شکل نامنظم و بی قاعده با عرض کمتر از 28 کیلومتر بوده و این درحالیست که دیموس حتی از این نیز کوچکتر می باشد. بنابراین این دو قمر از پیوستن به مجموعه صخره های فضایی کوچکی که به سمت مریخ منحرف شده و ممکن است تحت تاثیر جاذبه سیاره احتمال برخورد با آن را پیداکنند جان سالم به در برده اند.

 

 

 

اولین اندازه گیری ها از ترکیبات فوبوس که بوسیله فضاپیما های Mariner 9 ، Vikings 1 و Vikings 2 در سال 1970 گرفته شد نمای قویتری را از این قمردر اختیار ما قرار داد. درصد پایین انعکاس نور خورشید از سطح آن نشان می دهد که فوبوس تاریک بوده و بیش از 90% از نور خورشید در سطح آن جذب می شود به طوری که این قمر شباهت بسیاری به سنگ های آسمانی با ترکیبات کربن دار بالا دارد. همچنین تصور می شود که این جرم آسمانی کهن، از دورترین بخش های کمربند سیارک ها می باشد که خود در فصله ای دوبرابر فاصله مریخ از خورشید قرار گرفته اند. بر اساس آخرین اندازه گیری ها تشابه زیادی را حتی با سیارک های قدیمی تر که تنها در خارج از منظومه شمسی و فراتر از کمربند اصلی مشاهده شده اند دارد و این در حالیست که این شواهد در رابطه با دیموس نیز صادق است.

 

 

منبع : سایت نجوم ایران

ترجمه مهدی خسروی از سایت علمی NewScientist

 

 


برچسب‌ها: <-TagName->
Management by: Mohammad reza - N | 7 / 1 / 1392برچسب:, - 3:43 PM

بیانات در حرم مطهر رضوی

در اولین روز سال ۱۳۹۲

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
الحمد ‌لله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا و نبیّنا و حبیب قلوبنا ابی‌القاسم المصطفی محمّد و علی ءاله الطّیبین الطّاهرین المنتجبین المعصومین سیّما بقیّة‌الله فی الأرضین. السّلام علی الصّدّیقة الطّاهرة فاطمة بنت رسول الله صلّی الله علیها و علی ابیها و بعلها و بنیها.
به همه‌ی برادران و خواهران عزیزی كه در این محفلِ گرم و پرشور حضور یافته‌اند، سلام و تبریك عرض میكنم و خدا را از اعماق دل سپاسگزارم كه فرصت عنایت كرد و مهلت داد تا یك‌ بار دیگر و یك سال دیگر و یك نوروز دیگر، در جوار بارگاه ملكوتی حضرت ابا الحسن الرّضا (علیه ءالاف التّحیّة و السّلام) در جمع شما مردم عزيز مشهد و زوار محترمی كه از اكناف كشور حضور دارند، امكان و توفيق ملاقات و ديدار پيدا كنم و با شما درباره‌ی مسائل جاری و مهم  كشور سخن بگويم. از خداوند متعال مسئلت ميكنيم كه دل ما را و زبان ما را هدايت فرمايد و آنچه مورد رضای او است، بر قلب و زبان ما جاری شود. اين هم يك توفيق بزرگی است كه در عيد نوروز، در كنار شادی‌ها و زيبائی‌هائی كه در طبيعتِ نوروز وجود دارد، اين فرصت، هر ساله برای ما دست ميدهد كه در چنين روزی در جمع شما مردم، به مسائل كشور و ارزيابی وضع كنونی خود و نگاه به گذشته و آينده‌ی خود بپردازيم؛ با يك نگاه اجمالی، وضع دخل و خرج يكساله‌ی خودمان را در ابعاد كلان ملی بررسی كنیم، محاسبه كنیم؛ محاسبه‌ی نفس ملی، محاسبه‌ی نفس عمومی. همچنان كه در مسائل شخصی، محاسبه‌ی نفس برای ما لازم است ــ كه فرمود: «حاسبوا انفسكم قبل ان تحاسبوا»؛[1] باید محاسبه‌ی كار خود و اعمال خود و حركات شخصی خود را داشته باشیم ــ محاسبه‌ی ملی هم یك كار با‌اهمیت و پرارزش است؛ خودمان را محاسبه كنیم، به خودمان نگاه كنیم؛ آنچه را كه بر ما گذشته است، بار دیگر مورد نظر قرار دهیم؛ از آن درس و عبرت بگیریم، برای آینده بهره ببریم.
برادران و خواهران عزیز توجه كنند كه ما ملت ایران، فقط خودمان نیستیم كه به مسائل خودمان نگاه میكنیم و آن را تقویم و ارزیابی میكنیم؛ كسان دیگری هم هستند كه كار ما را مورد مطالعه قرار میدهند؛ درباره‌ی مسائل ما، كارهای ما، اقدامات ما قضاوت ميكنند و نظر ميدهند. ملتهائی هستند كه از تجربه‌های ما استفاده ميكنند، بعضِ ديگری هستند كه به مطالعه‌ی اوضاع ملت ايران اشتغال دارند؛ از پيشرفتهای ما خرسند ميشوند، از موفقيتهای ما خوشحال ميشوند؛ ما اگر پيروزی به دست بياوريم، آنها احساس پيروزی ميكنند؛ اگر تلخی و تلخكامی در كار ما باشد، آنها تلخكام ميشوند. كسان ديگری هم در دنيا هستند كه كار ما را زير ذره‌بين دارند، كار ما را مطالعه ميكنند؛ آنها بعكس، از لغزشهای ما خوشحال ميشوند، از موفقيتهای ما احساس دلتنگی ميكنند، بدخواه ملت ايرانند؛ اينها هم كار ما را زير نظر دارند. اينها عمدتاً كسانی هستند كه در طول سالهای متمادی همه چيز اين كشور در اختيار آنها بوده است، بر همه‌ی امور كشور ما مسلط بودند؛ انقلاب آمده است دست اینها را كوتاه كرده؛ لذا با انقلاب بدند، با مردم انقلابی بدند، با حكومت انقلابی بدند، با نظام انقلابی دشمنند. بنابراین ما زیر نظر جامعه‌ی بزرگی از آحاد بشر هستیم؛ كار ما را نگاه میكنند، عمل ما را میسنجند.


برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب ... Management by: Mohammad reza - N | 7 / 1 / 1392برچسب:, - 3:38 PM

آخرین مطالب

» ■ چرا اکثر یاران امام زمان (عج) جوانند ( 1393/03/20 )
» تازه خریدمش.. قشنگه؟؟ ( 1393/03/20 )
» پیرمردی که از روی پیکر پسرش رد نشد.. ( 1393/03/20 )
» مطلبی از گردان بصیرت.. ( 1393/03/20 )
» عکس های شخصی ( 1393/03/20 )
» شیعه یاسنی فرقی ندارد ( 1392/12/3 )
» شرحش راشمابنویسید... ( 1392/12/3 )
» بدون شرح ( 1392/12/3 )
» حُبُّ الحُسَین . . . ( 1392/8/14 )
» این عکس رو گذاشتم برا عاشقاش ...!! میدونید که کجاست ؟؟؟؟ ( 1392/7/23 )
» بدو.. ( 1392/7/23 )
» تفاوت فرمانده معزز کل قوا و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ( 1392/6/7 )
» جنگ‌افروزی آمریکا به بهای نابودی اسرائیل تمام خواهد شد / سوریه برای آمریکا به ویتنام ۲ تبدیل می‌شود ( 1392/6/7 )
» تصاویر مهیج از صعود ماجراجویان بر درخت عظیم الجثه ( 1392/6/7 )
» مردم ازاری ( 1392/3/31 )
» روحـانـی از کجـا به پاستـور رسیـد؟ ( 1392/3/31 )
» گزارش تصویری از جشن شبانه ایران بدلیل حضور در جام جهانی ( 1392/3/31 )
» تصاویری از تبلیغات نامزدهای مختلف ( 1392/3/18 )
» اسلام ناب آمریکایی... ( 1392/3/18 )
» بازیگران مردمی!(عکس) ( 1392/2/28 )
 

موضوعات

لینکستان

: Management by

ADS

درباره ما